maanantai 2. marraskuuta 2009

Se7en

Sain palkinnon, kiitos, Camilla!


"Kun tämän palkinnon saa niin täytyy tehdä seuraavat 7 kohtaa:
  1. Kiitä sitä jolta sait tunnustuksen
  2. Kopioi kuva ja liitä blogiisi
  3. Laita linkki keneltä sait tunnustuksen
  4. Kerro seitsemän asiaa itsestäsi, mitä muut eivät vielä tiedä
  5. Anna tunnustus seitsemälle
  6. Linkitä nämä blogissasi
  7. Kerro näille seitsemälle tunnustuksesta"
Koska blogini on vielä suhteellisen uusi, en usko, että minusta tiedetään kovinkaan paljoa (poikkeuksena tietenkin sukulaiset, ystävät ja muut tutut, jotka tätä lukevat). Kerronkin siis seitsemän sellaista asiaa, jotka mielestäni kuvaavat minua hyvin ja ovat juuri nyt mielen päällä.

  1. Valmistun ensi keväänä arkkitehdiksi, mutta minulla ei ole minkäänlaista halua "sankariarkkitehdiksi", joka suunnittelee konserttitaloja ja monumentteja. Itse asiassa en juurikaan pidä uusien rakennusten suunnittelusta. Intohimojani ovat restaurointi ja rakennussuojelu sekä arkkitehtuuritutkimus. Diplomityönäni teen rakennushistoriallista selvitystä vanhasta teollisuusmiljööstä täällä Oulussa, ja se tuntuu juuri sellaiselta työltä, jota haluaisin tehdä tulevaisuudessa.
  2. Olen määrännyt itseni sokerivieroitukseen. Pahimman luokan karkkinarkkarina olen joutunut turvautumaan äärimmäisiin keinoihin, että mahdun vaatteisiini vielä jatkossakin. Käyn ahkerasti jumpassa ja juoksemassa, mutta huomaan pelkän liikunnan tehottomaksi makeanhimoni rinnalla. Nyt parin kuukauden jälkeen vieroitus ei tunnu enää ollenkaan pahalta.
  3. Soitin viulua lähes kymmenen vuotta ja 2 1/2 vuotta alttoviulua. Orkestereissa ja kansanmusiikkibändissä soittaminen oli kivaa, mutta muuten en hommasta oikein välittänyt. En vain voinut jättää kesken, kun kerran olin aloittanut. Nyt on plakkarissa musiikkikoulun päästötodistus, jota ei kyllä kukaan ole vielä tullut kyselemään. :)
  4. Olen hamsteriluonne. Avoliitossa asuessani olen kanssaeläjän oloa helpottaakseni joutunut rajoittamaan tätä piirrettä itsessäni, ja olenkin ehkä taantunut keräilijäluonteeksi. :) Kosmetiikan ohella "keräilen" koruja, lempiartistieni levyjä (parhaimmat täytyy olla sekä vinyylinä että CD:nä), elokuvia ja jossain määrin myös kirjoja. Keräilyä jarruttaa opiskelijan laiha lompakko, mutta odotan parannusta asiaan tulevaisuudessa.
  5. Olen alkoholirajoitteinen. En voi sietää siideriä, lonkeroa, valkoviiniä, kuohuviiniä, viskiä, konjakkia tai tequilaa. Silloin, kun jotain juon, se on yleensä punaviiniä (tai punkkucolaa), olutta tai gin & tonicia. Myös muut hyvänmakuiset cocktailit menevät, mutta ovat vähän turhan kalliita. Suosikkijuomiani ovat rasvaton maito ja Pepsi Max.
  6. Lempituoksuni on helteisen mäntymetsän tuoksu. Myös kevään tuoksu on ihana.
  7. Tunnen viehtymystä lapsekkaisiin, kitseihin ja muuten vain hyvän maun rajoilla tasapainoileviin asioihin ja esineisiin. Oikeastaan haluan myös vähän kapinoida ulkoa päin asetettuja normeja - kuten "hyvä maku" - vastaan. Olen kovasti kaiken kiiltävän ja kimaltavan perään enkä välitä ollenkaan siitä, että helmiäisluomivärit "korostavat ryppyjä" tai että glitter poskilla näyttää "liian teiniltä". Glitter ja rihkama piristävät synkänkin päivän.
Olen yhtä tylsä kuin kaikki muutkin ja vetoan siihen, että olen nähnyt tämän tunnustuksen jo lähes jokaisessa lukemassani blogissa enkä näin ollen osaa palkita sillä ketään. Kuitenkin, jos olen listautunut blogisi lukijaksi etkä vielä ole saanut tätä, ole hyvä, saat ottaa tunnustuksen itsellesi. Voit myös ottaa sen, jos olet muuten tosi hyvä tyyppi.

5 kommenttia:

  1. Punkkucola! Ihanaa, että joku muukin tykkää siitä. Yleensä se aiheuttaa ihmisissä vain nyrpistelyä. :)

    VastaaPoista
  2. Sanopa muuta. Punkkucola on ihan ultimate-terassijuoma! :) Ja sitäpaitsi, juovathan ihmiset sangriaakin, en itsekään ymmärrä sitä nyrpistelyä.

    VastaaPoista
  3. Hii, tässä oli paljonkin minulle uutta tietoa. Tuo kiiltävän ja kimaltavan perään oleminen tulikin todistettua viime perjantaina :D

    VastaaPoista
  4. Minäkin miellän punkkucolan kesäjuomaksi. Eihän sitä nyt helteellä voi ryystää terassilla pelkkää punkkua, kuivahtaa ihan.

    Unkarissa sitä ainakin osataan arvostaa. :)

    VastaaPoista
  5. Ravenwaves, niin, en minä sitä suuremmin peittele. :D

    VastaaPoista

b:section-contents id='footer-2-2'/>